Sidor

2013-01-15

Vädertrots

Dagens väder beskrivs som trotsigt. -6 grader, lätt vind och snöfall. Bilolyckorna på europavägarna duggade tätt. Värst var det i Skåne där någonstans mellan 50-100 bilar var inblandade i en krock och 3 personer avled. Det måste vara en av de största olyckorna i modern tid!

Jag och Linda trotsade vädret och promenerade ner på stan. Hon skulle till BVC och jag hade möte med Andreas på banken. Vi gick glada därifrån med lite lägre ränta på våra lån än när vi gick dit. Efteråt mötte jag upp Linda igen och vi shoppade strumpor på PoP. (Tänk vad roligt man kan ha som föräldraledig...) Lunchen intogs på Global Living, idag blev det en wrap med brie och kyckling. Mumsigt. Sen trotsade vi vidare och promenerade hem med vagnarna. Jag kan glatt konstatera att min älskade Teutoniavagn inte riktigt håller måttet på oplogade vintervägar. När vädret lugnat ner sig lite ska jag ta mig till stugan och hämta hem vår "pansarvagn", trygga gamla Emmaljungan som tar sig fram i princip vilket väglag som helst.


2 kommentarer:

  1. Schyst med lägre ränta. Jag är så dålig på att förhandla sånt.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni fick ner räntan! Vi ska snart förhandla vår ränta för det kommande lånet och det är ingenting som någon av oss är speciellt bra på...
    Det var bra gjort av er att gå ner på stan med vagnar, bra träning! KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...