Sidor

2012-12-11

11. Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.

Jag drömmer om en framtid där de jag håller nära och kära får vara friska. Jag hoppas att vi kommer att bo i ett hus som är högt i tak och fullt av skratt och där de som bor där känner trygghet och värme.

Jag hoppas att jag ska kunna ge mina barn det de önskar och att de ska minnas sin barndom som ljus. Jag önskar att jag kan ge dem en grund att stå på, så att de tror på sig själva och sin förmåga som vuxna.  Jag hoppas att de kommer att träffa någon underbar person att dela sitt liv med som hjälper dem att växa och förverkliga sina drömmar. Jag drömmer om barnbarn ;)

Jag drömmer om att få fortsätta jobba på ett ställe där jag trivs, med meningsfulla arbetsuppgifter och en lön som ger mig möjlighet att leva, inte bara överleva.

Jag drömmer om att få bli gammal tillsammans med A. Att vakna upp på morgonen och inte behöva rusa iväg för att jobba, utan äta en lång frukost och tillsammans bestämma vad som står på dagens agenda. Jag drömmer om att slippa ångra något. Vare sig saker jag gjort eller inte gjort. Jag önskar att jag tar mig för att berätta för människor som betyder mycket för mig, vad jag känner för dem. Jag drömmer om att få vara frisk, och att få leva så länge att jag är nöjd med att det kommer till ett slut.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...