Sidor

2012-12-23

21. Berätta om någon som du älskar.

Han kom inte in i mitt liv som en virvelvind, och det var inte kärlek vid första ögonkastet. Det var en natt i juni (tror) jag när jag helt enkelt bestämde mig. Jag bestämde mig för att bejaka det jag kände och jag bestämde mig för att jobba på att fortsätta känna kärlek för resten av livet. (sen får vi se hur det går, men än så länge går det bra)

Han får mig att skratta, han får mig att sluta gråta. Han lyssnar när jag inte kan sluta prata och kommer med insiktsfulla inlägg. Vi tycker inte alltid lika, men oftast får jag honom i alla fall att tycka något. Vi delar samma grundvärderingar och tänker lika om barnuppfostran - fast vi försöker inte alltid nå målet på samma sätt. Vi kompletterar varandra. Där jag är inkonsekvent är han konsekvent och tvärt om. Han plockar inte alltid upp sina strumpor, men det gör å andra sidan inte jag heller. Det är het passion och stilla samtal. Han är pappa till mina barn, och mannen i mitt liv. Älskar dig, A!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...