Sidor

2012-12-05

4. Berätta om en person du beundrar.

Oj, den här var svår! Jag har aldrig haft någon riktig idol som jag sett upp till, eller tapetserat mina tonårsrumsväggar med.  Så att plocka ut en person och berätta om denna är för mig en för stor uppgift.

Personer jag beundrar är sådana som sätter  upp ett mål och som sen kämpar på för att nå dem. Förmodligen för att jag önskar och hoppas att jag ska bli en sådan person själv. Det kan vara olika mål, antingen karriärmässiga eller personliga. Personer som varje dag kämpar på för att gå ner i vikt, gå färdigt sin utbildning, forma sin drömkropp, sluta röka, få drömjobbet, att vara mer i nuet. Jag beundrar även människor som på något mirakulöst sätt får i hop sin vardag utan att flippa ut. Eller som för det mesta får ihop vardagen, för jag tror inte att det finns sådan som lyckas varje gång. Jag beundrar människor som bestämmer sig för att vara lyckliga med det de har och människor som ger av sig själva och det de har utan att förvänta sig något tillbaka.

Jag skulle säkert komma på ännu fler saker som görs av personer jag beundrar, men jag tror ni har fattat grejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...