Sidor

2012-12-01

adventsfika och tv-kväll

A fick en rejäl sovmorgon idag. F vaknade efter sex någon gång och jag gjorde mitt bästa att ignorera honom när han kravlade omkring i vår säng och ropade MAMAAA med jämna mellanrum. Vid sju kom storasyster in och sa att hon ville titta på Pippi, så då tog jag med mig båda barnen ut från sovrummet. Kl tio kom herrn i huset upp ;) Vilket ju måste innebära att jag får en lång härlig sovmorgon i morgon??? Nåja återstår att se.

Vi delade upp dagens uppgifter mellan oss. A fick på sin lott att "vintra" altanen, dvs plocka bort det sista av studsmattan och stoppa in dynor och ställa undan möbler medan jag valde att ta snöskottningen på framsidan. Ni som känner mig vet ju att snöskottning är ett av mina hatobjekt, men jag måste erkänna att när det är så kallt som det var idag, -5, och så lite snö som skulle bort, så var det nästan en fröjd att skotta. Lägg sen till att det var jättefint väder och solen sken så det var skönt att vara ute.

Jag och mamma var iväg en kortis till Rusta och Lager 157. Jag kom hem med 4 nya stakar till våra fönster och lite smått och gott från Rusta och två tröjor till M från Lager 157.

På eftermiddagen var vi bjudna hem till mina föräldrar på lite adventsfika. Några av deras närmaste vänner var där och det var riktigt trevligt. Så trevligt att det hann bli dags för kvällsmat medan vi var där, så vi stannade kvar en stund till.

Nu är det äntligen lördagkväll. Först är det "Så mycket bättre" tätt följt av "Downton Abbey". Sist men inte minst kommer vi att klämma ett eller två avsnitt av "Sons of Anarchy". I den här tvberoende familjen är det nästan som julafton ;)


2 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag! Jag kanske ska prova ett avsnitt eller två av SoA :) alla älskar ju den. Ja, vi har haft mycket skoj på Badhusgatan,jag kan sakna våra partykvällar ibland. Puss!!! /K

    SvaraRadera
  2. Idag har vi oxå tittat på SOA men bara ett avsnitt... Det är sååå bra!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...