Sidor

2012-12-31

Inför 2013

Så här på nyårsaftonskvällen ska man blicka lite framåt och avlägga nyårslöften. Det ska slutas röka, snusa och ätas. Det ska börja levas sunt och tränas.  Vad lovar du?

Jag avlägger inte några löften längre. Jag vet att jag inte kommer  att lyckas hålla löftena i alla fall. Jag har redan slutat röka, aldrig snusat, jag har bantat, levt sunt och tränat. Med varierande resultat. Ibland har startskottet gått den 1 januari, ibland andra datum. Om datumet har någon betydelse för resultatet vet jag inte.

Så inga löften, däremot en avsiktsförklaring.

Jag avser att låta 2013 vara det år när jag ska vara snäll mot mig själv. På ett långsiktigt sätt. Jag ska göra saker som får mig att må bra, kanske inte för stunden, men för resten av livet.

* Jag ska sikta mot att ge min kropp nyttig, hälsosam mat så att den orkar fungera och bära runt på mig.

* Jag ska tänka snälla tankar om mig själv. (Jag skulle aldrig någonsin säga så taskiga saker till andra människor som jag kan tänka om mig själv) Jag ska också sluta att inte ta till mig de komplimanger jag får, utan säga tack och ta dem till mig!

*Jag ska lägga mig i tid på kvällarna, så att jag får sova tillräckligt många timmar för att vara en glad mamma som inte suckar och stönar när det är dags att kliva upp, och som orkar hålla humöret uppe hela dagen.

*Jag ska få tummen ur och få saker gjorda, istället för att beklaga mig för att det inte blir något gjort. Det innebär mindre TV-tid och mindre datortid. Den datortid som är kvar får jag skriva i bloggen. De bloggar jag läser får jag passa på att läsa när jag sitter på jobbet. (Alltså inte på arbetstid, men jag har ju raster och lunch!)

*Jag ska jobba på att leva mer i nuet. Få till läsningen av A:s bok om Mindfullness så jag har något att träna på.

*Jag ska röra på mig mer än vad jag gjort i år.

2 kommentarer:

  1. Jag avlägger aldrig några löften.

    SvaraRadera
  2. Låter som kloka ord och en bra överenskommelse med dig själv. Ska bli intressant att följa dig med Anna!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...