Sidor

2012-12-09

9. Berätta om en av dina favoritlåtar.

Jag kanske skulle ha läst igenom alla datumen innan jag bestämde mig för att göra den här julkalendern... jag är ju våg och att välja en favorit av något är inte så himla lätt. Det finns för många av allt som jag gillar helt enkelt.

De senaste åren har jag lyssnat alldeles för lite på musik. Lite märkligt är det nog, med tanke på att jag hållit på med musik så himla länge. Förut var radion nästan alltid på och skvalade i bakgrunden, men inte nu för tiden. Lika med köpt musik. Jag köpte skivor av mina favoritartister, både LP och CD, nu för tiden orkar jag nästan inte leta reda på det jag ev. vill lyssna på på Spotify. Höjden av lathet, jag vet!

Så det får bli en gammal goding, skivan släpptes 1981. Jag gick i mellanstadiet och den spelades på varje disco vi var på. En hederlig tryckare som ofta fick vara kvällens sista låt.
(Titeln är en länk till Youtube, klicka om du vill höra hur den låter)

 I'll find my way home av Jon and Vangelis

You ask me, "Where to begin?"Am I so lost in my sinYou ask me, "Where did I fall?"I'll say I can't tell you whenBut if my spirit is lostHow will I find what is near?Don't question, I'm not aloneSomehow I'll find my way home
My sun shall rise in the eastSo shall my heart be at peaceAnd if you're asking me whenI'll say it starts at the endYou know your will to be freeIs matched with love secretlyAnd talk will alter your prayerSomehow you'll find you are there
Your friend is close by your sideAnd speaks in far ancient tongueA season's wish will come trueAll seasons begin with youOne world we all come fromOne world we melt into oneJust hold my hand and we're thereSomehow we're going somewhereSomehow we're going somewhere
You ask me, "Where to begin?"Am I so lost in my sin?You ask me, "Where did I fall?"I'll say I can't tell you whenBut if my spirit is strongI know it can't be longNo questions I'm not aloneSomehow I'll find my way homeSomehow I'll find my way homeSomehow I'll find my way home...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...