Sidor

2012-12-13

13. Berätta om en favoritsak i ditt hem

Min dator får bli min favoritsak. Om inte annat så är det den saken jag använder flitigast :)

För tillfället har jag en Packard Bell som snart är ett år gammal. Jag fick den i julklapp förra året av min man. A frågade mig flera gånger om det verkligen var en dator jag ville ha och inte en surfplatta  och jag bekräftade. Min gamla dator började bli seg, hade för lite minne kvar och batteritiden är usel. Inte ens en halvtimme strömlöst. Så den gamla datorn är numera barnens frikort och jag fick alltså en ny.

Så vad gör då att jag gillar datorn så mycket? Jag är ganska social av mig och har många vänner vida kring. Datorn är superbra när det gäller att hålla kontakten. FB, Skype, mail och bloggar. Vad mer behövs?

Visst, allt det här kan jag göra på surfplattan också, men datorn är helt outstanding när det kommer till att skriva. Visst händer det att jag lägger upp ett inlägg från mobilen eller plattan här i bloggen, men det är sällan något länger, eftersom det är bökigt att skriva utan ett riktigt tangentbord. Jag sparar alla mina foton på datorn. Dessutom är datorn bättre när man surfar, eftersom inte alla sidor är skapta för mobilt format. Och så kom jag precis på en grej till som är suverän med datorn. Nu när det är så kallt ute är det även lite svalare inne. Datorn värmer mina knän så jag slipper frysa ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...