Sidor

2012-12-04

3. Berätta om din bästa vän.

Jag har haft olika bästa vänner genom åren. Men livet tar sig ibland vändningar som gör att vi glider isär. Ibland självvalt och ibland bara blir det så.

För närvarande räknar jag två av mina vänner som mina bästa. Jag vet inte om det är ömsesidigt, men jag tror att jag står dem nära i alla fall.

Först har vi Å. Henne lärde jag känna efter mitt år utomlands. Jag var aktiv i Röda korset på den tiden och mina kompisar berättade i brev om en ny tjej som börjat som var helt underbar. När jag kom hem blev jag presenterad för Å, men vi pratade aldrig riktigt med varandra. Så en dag bestämde vi oss för att ta reda på om vi var så underbara som vi fått beskrivet ;) Vi bestämde att vi skulle ses hemma hos Å för att käka lite mat och sen ta en sväng på krogen. Vi klickade på en gång. Å är sådär härligt spontan, lagom tokig och härligt naiv samtidigt som hon är full av vishet och erfarenhet. Hon är full av sprudlande idéer och vid första anblicken är ingenting omöjligt. Hon är alltid ärlig och har alltid funnits där för mig när jag behövt en vän, oavsett om det varit för att ha någon att skratta med eller för att ha en axel att gråta mot. De sista åren har vi inte träffats lika ofta som vi velat, men det är så det blir när livet kommer emellan. Och vi har varit ifrån varandra förr, och vet att vi finns där ändå.

Min andra bästa vän är K. Hon är också härlig, sprudlande och bara helt underbar.Vi lärde känna varandra genom kören och styrelsearbetet där. Vår vänskap har växt fram genom åren. Vi har också delat många roliga stunder ihop, men även stunder av smärta och sorg. K var min "singelkompis". Vi började umgås som mest när vi båda var singlar och många är våra utekvällar på stans krogar.  Nu är vi gifta båda två och både jag och A gillar att umgås med K och H. Vi har alltid jättetrevligt tillsammans och båda två betyder jättemycket för oss.

Jag är så innerligt glad och tacksam att jag får ha dessa fantastiska kvinnor i mitt liv. Det är inte alla förunnat att ha en riktigt nära vän, och jag har förmånen att ha två!

1 kommentar:

  1. Jag känner precis likadant min fina vän. Vad glad jag blir när du skriver så fint om mig. Stor kram till dig! /K

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...