Sidor

2012-12-30

Sköna söndag

F väckte mig vid sju i morse. Jag gjorde ett par misslyckade försök att få honom att somna om. Så vi gick upp istället och jag kikade på en film på Netflix. "My fake fiancé". En väldigt förutsägbar romantisk komedi. Egentligen inte värd att lägga någon tid på, men kl. 7 på morgonen spelar kvaliteten på det man tittar på inte så stor roll.

Resten av familjen sov gott till ca 9 och sen kom mormor och morfar och åt frukost med oss. Mätta och glada åkte jag och mamma för att lämna tillbaka en av pappas julklappar. Sen kikade vi in på MediaMarkt men gick därifrån tomhänta. Sen blev det en tur till Rusta och julsaker till halva priset. Jag hade inte tänkt köpa något, men kom därifrån med en adventsljusstake. Den vi hade fram till nu var ett rött trähjärta med plats för 4 ljus. Den är fin, men väldigt ostadig, vilket inte är så lämpligt med två små barn. Så nu fick det bli en rejälare sak.


På eftermiddagen kom K och H förbi på en fika. Precis en sån grej jag gillar - en fikastund med goda vänner en stund på söndagseftermiddagen. Det blev fläskfilé hos mamma och pappa till kvällsmat och nu sitter vi i soffan igen, och tittar i kapp lite sånt som inte hunnits med under julhelgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...