Sidor

2012-12-30

2012 i backspegeln

På TV, i radio, i tidningar och i bloggar summeras året som gått. Så jag vill ju naturligtvis inte vara sämre.

Januari:
Jag hade fullt upp att anpassa mig till livet som tvåbarnsmamma. F är ju född första adventshelgen, så A var hemma två veckor, sen jobbade han två veckor och sen var det jul, så då var A hemma igen. Det var först i januari som verkligheten slog till. Det var ingen dans på rosor men självklart värt det!


Februari:
Vi var på dop för våra vänners dotter och båda barnen skötte sig exemplariskt, trots att jag lämnade min familj i bänken och sjöng "Handens fem fingrar" för dopbarnet.
Kören reste till Glouster, och jag som först var ledsen över att inte kunna följa med, konstaterade att det var väldigt skönt att inte behöva släpa på en liten bebis runt i världen.


Mars:
Petra Gau fotade F. Superfina bilder som jag är väldigt glad över!


Vi slog ihop födelsedagarna som infaller i mars, och firade min mamma, svärfar och A:s farfar vid ett och samma tillfälle.
Jag och Hjärtat firade 7 år tillsammans. Vi fick barnvakt och åt middag på FRANK.





April:
Vi började hänga på Mikaeligården på ÖF, men var inte alls där så regelbundet som under hösten.
Firade påsk hemma hos mamma som vanligt, med A:s pappa, farmor och farfar ena dagen samt mamma med man andra dagen.




Maj:

Vi var på kosläpp, en trevlig utflykt som jag hoppas vi gör igen.
Vi döpte F och släkten slöt upp igen. Mina underbara släktingar som jag kanske inte har så bra kontakt med till vardags, men som tar ledigt och tar sig tid och råd att komma för att fira med oss!





Juni:
Vi åkte med ÖF till Skansen, på vad som visade sig vara årets regnigaste dag. Men så här i efterhand var det inte så hemskt och jag är verkligen glad att vi åkte. Plus i kanten till mig själv som kom ihåg att ta med mig vantar! till mig och M ;)
Vi firade vår första bröllopsdag <3 br="br">
Midsommar i Grängen som vanligt, något annat kan jag inte tänka mig efter 7 år.





Juli:
M hade sommarlov och vi umgicks hela dagarna. Kanske hade jag inte riktigt vett att uppskatta det till fullo när det begav sig, men så här i efterhand så är jag tacksam över att vi har så bra föräldraförsäkring. Jag ska verkligen ta tillvara de dagarna vi har kvar tillsammans innan jag börjar jobba igen.
A:s bror med familj "rövade" bort oss (vår bröllopspresent). Vi hade en alldeles underbar dag tillsammans med dem på Parken Zoo i Eskilstuna (intet ont anande om den skandal som skulle uppdagas bara ett par månader senare, som gällde vanskötsel av djur, märkliga avlivningar och nedfrusna kadaver.)





Augusti:
Den här månaden präglades av vår resa till USA. Vi hälsade på min bror i 10 dagar och passade på att njuta av härliga soliga dagar trots att vi var i storstan. En massa shopping och god mat och så soffhäng hemma såklart!





September:
Min föräldraledighet från kören tog slut och äntligen fick jag börja sjunga igen!
Vi firade vår 7:e förlovningsdag.  Vi firar fortfarande förlovningsdagen, för jag älskar att fira och en god middag på restaurang är ju inte fel, eller hur?
Vi fick ÄNTLIGEN tummen ur och fixade vår hall! (som jag fortfarande inte visat foton på kom jag precis på... nåja, det får bli nästa år)
A var på whiskyresa till Skottland och jag var gräsänka i nästan en vecka. Det gick över förväntan, även om jag måste erkänna att det är väldigt tacksamt att ha mormor och morfar så pass nära.





Oktober:
F genomgick en rutinoperation och vi var borta över natten han och jag. Sen var han konvalesent under en vecka, men han varså  tapper hela tiden.
Jag fyllde 40 och firade med öppet hus.
Lite spontant och hals över huvud åkte jag till Ullared för första gången i mitt liv. Jag hade en jättetrevlig resa, mest tack vare sällskapet, men jag får se när jag åker tillbaka. Har inte riktigt fattat grejen med Gekås faktiskt.





November:
Äntligen fick vi njuta av solen! Efter den värdelösa sommaren vi hade i år var det underbart att få njuta av solen och värmen i Egypten under en vecka.
Väl hemma var det dags att förbereda för 1 års kalas. Ofattbart att tiden kan gå så fort, och innan vi  visste ordet av var det dags för F:s första födelsedag.





December:
Årets sista månad genomsyras som vanligt av mörker, stearinljus, förväntan, familjemys. Så även i år. Höjdpunkten var veckan före jul när min bror och svägerska kom. Barnen älskar dem, och de älskar barnen.




366 dagar som svischat förbi. De flesta av dem har av naturliga skäl kretsat kring F. 2012 har ju varit hans första år. Nu ser vi fram mot 365 nya dagar, fulla av äventyr och nya upptäckter ;)


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...