Sidor

2012-12-14

Planer för dagen

Kvällen i går blev lite upp och ned. M somnade ju vid fyratiden och sov i kanske 2,5 timme. Sen vaknade hon och kunde inte somna om förrän runt 12!!! Alltså jag gick och lade mig före min snart 4-åring igår. Det har aldrig hänt förut och kommer nog inte hända igen på väldigt länge!

Så när vi vaknade i morse hade jag ingen aning om hur den här dagen skulle bli. Vi kom i alla fall iväg till ÖF, där M målade med händerna och jag pysslade en ängel. Fast den ser ut som om en 4-åring gjort den *haha*. Sen kom vi hem och käkade lunch. Mina planer för idag är att få upp julgardinerna innan jag ställer mig och hackar grönsaker och steker köttfärs. I kväll är det ju tacokväll i många svenska hem och så även hos oss. (vi äter inte tacos varje fredag, men idag blir det viss så) K och H kommer hem till oss och äter, och sen ska vi bara fredagsmysa lite ihop. Blir antagligen På Spåret på TV och fredagsmys med barnen. Inget pretto, för det orkar jag inte. Sen ska jag deppa lite, eftersom jag ska lussa i morgon. Själva sjungandet har jag inget emot, men att dra på sig ett lucialinne vid min ålder (och framför allt kroppshydda) känns lite sisådär, som vanligt. (Är lite avis på K som är preggo och inte kan vara med...) Men det är en av de sjungningarna vi har med kören så det är väl bara att bita i det sura äpplet och binda det röda bandet kring midjan.

Disco-ängel från ÖF

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...