Sidor

2012-12-17

Trodde väl det!

När M hade tid hos tandläkaren sist, slutade det med att vi gick därifrån med en ny tid, eftersom hon inte ville räkna tänderna. Vi fick med oss munskydd och handskar för att kunna leka och träna hemma, men det har inte riktigt blivit av. Så plötsligt insåg jag igår att tiden var i morse. Någonstans långt inne så misstänker jag att det till viss del är jag som påverkar henne till att inte vilja vara med på undersökningar. Jag vill inte kränka henne och blir därför på något sätt mesigt snäll på ett sätt som inte gagnar henne. Så jag frågade morfar igår om inte han kunde ta M till tandis idag. Eftersom vi har världens bästa morfar så ställde han naturligtvis upp. Strax före nio hämtade han M och hon tittade på mig med hoppfull blick och frågade om de skulle bada. Hon blev inte så glad när jag nekade till bad och påminde om tandläkaren. Men så kom de ut genom dörren och iväg. Efter ca en timme kom de hem. M skuttade in genom dörren och var som en liten solstråle. Och visst hade hon  gapat och visst hade de räknat tänder. 5 stycken har hon enligt sig själv. Morfar lade till att visst var det fem, på varje sida och uppe och nere, så 20 totalt - precis som det ska vara. Ok, jag hade mutat henne lite innan, så det blev paket när hon kom hem. En Lady & Lufsen DVD. Hos tandläkaren hade hon fått både en glittrig sköldpadda och en tatuering, så det blev bra utdelning för hennes del ;)

På eftermiddagen träffade vi L, L och E på Råby. Sista ÖF för det här året. De har öppet till och med onsdag, men vi kommer inte att gå dit. I morgon får vi ju finfrämmande!!!

2 kommentarer:

  1. Shit, Stina fick sin kallelse igår... Det kan bli intressant. :)

    SvaraRadera
  2. Din bror kommer va? Va kul för dig! Hoppas ni har hunnit se klart alla avsnitt av Sons... =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...