Sidor

2012-12-27

Tomt

Julen tog liksom slut lite idag. Min bror och svägerska som har bott hos oss i en vecka åkte hem idag. Återigen blev jag fascinerad av hur det faktiskt märks i ett hus när det är tomt och inte. Det var en helt annan känsla i huset idag när de åkt, jämfört med när de under veckan som gått varit iväg på egna äventyr. Märkligt det där!

För en massa år sedan gav jag och min bror mamma och pappa en porträttfotografering i julklapp. Vi gick till fotografen och fotade oss fyra. Vår familj bestod bara av fyra personer på den tiden. Ett tag innan brorsan kom på julbesök undrade pappa om vi inte kunde ta ett nytt familjeporträtt, nu med alla nya familjemedlemmar. Vi har ju fördubblat oss ;) Sagt och gjort så bad jag min kompis Rickard att komma och fota oss. Efter att han plockat bort alla foton där någon gjorde en konstig min eller blundade, så blev det drygt 40 bilder kvar - i olika konstellationer. Jag har inte sett bilderna än, men det ska bli så kul att se dem och ha dem kvar som minne av en underbar julhelg.

Någon annan som gillar att fota är M. Hon fotar med min nya kompaktkamera och med min mobil. Jag får gå in med jämna mellanrum och radera, för det tas massor av bilder på samma sak. Det är ju ok om det är ett fint motiv, men häromsistens raderade jag 15 bilder av hennes sänglampa. Men en del bilder lyckas hon med riktigt bra. Eller vad sägs om den här bilden av mig som hon tog igår när vi var på Global Living och käkade lunch?


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...