Sidor

2010-01-14

Dag 11: smitning


I dag var jag med M på ett-års kontroll. Allt gick jättebra, doktorn kollade inte så mycket eftersom vi var på barnmottagningen i måndags. Sen fick hon sina sprutor. Så jag är beredd på en natt med feber och lite sömn. På första omgången spruta reagerade hon inte alls. På andra omgången fick hon feber och grät ett par timmar mitt i natten. Så vi får väl se hur hon reagerar denna gången.

Och så till mig. Nu har jag shaker i alla smaker. Jordgubb såg jag fram emot. Tyvärr motsvarade den inte mina förväntningar. Men jag ska försöka få i mig de resterande 6 påsarna. Jag har konstaterat att om jag ska klara av att bara leva på shaker i ett tiotal veckor, så måste jag variera smakerna. Annars kommer jag att tröttna på allt och vad ska jag då "äta". Så jag kämpar på även med de mindre goda smakerna.

Jag är iskall om händerna och vet inte riktigt hur jag ska bli varm om dem. Att ha vantar inomhus funkar liksom inte. Tycker lite synd om M när jag ska byta på henne. Hon är så varm och gó och så kommer hennes mamma med istappar till fingrar.

Jag avbokade träningen idag. Jag orkade helt enkelt inte bylsa på M alla hennes kläder och släpa iväg det stackars barnet idag igen. Nästa vecka är morfar hemma igen, och kan vara barnvakt när jag tränar. Däremot promenerade jag den långa vägen hem från stan, så helt motionsfri är jag inte idag.

Dagens sug: I natt drömde jag att jag åt godis. Och hoppades att det inte skulle märkas på vågen. Jag körde med ursäktsklassikern "om ingen ser så går jag inte upp i vikt". Som tur är gjorde inte detta att jag är mer sugen på godis än förut.  Fördelen för mig när jag gör denna extrema diet är att allt sötsug försvinner. Det jag går och trånar efter är nyttigare saker. Grillad kyckling, grönsaker. Mat helt enkelt. Det båda gott för framtiden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...