Sidor

2010-01-08

Dag 5: fredag den 8 januari 2010


Vaknade sent idag. Eller jag vaknade av att A sa hej då och pussade mig. Han var på väg till jobbet och klockan var strax före åtta. Jag skulle bara morna mig lite, och vaknade av M vid halv tio. Förmiddagen spenderades för min del i telefon med E. Jättekul att prata med henne även om ämnet var tungt. Synd att det är sådana avstånd i detta land. Ibland önskar jag att jag bodde nära alla jag känner, så man bara kunde åka över och ta en kopp kaffe.

Efter att M sovit på förmiddagen hoppade vi in i bilen (eller hoppa är väl fel ord, M hoppar ingenstans utan får ju bäras och lyftas överallt). Vi for hem till E och H för fika och lekstund. Inte för att barnen leker så mycket med varandra, utan mer bredvid, men det märks att de tycker det är kul med andra människor i samma storlek. De har flyttat till ett jättefint hus som de byggt själva och jag förstår att de är nöjda. E har precis börjat med VV så det var skönt att inte behöva förklara att jag inte ville ha någon bulle till fikat. Däremot fick jag ett jättegott jordgubbsté som jag ska skriva upp på min inköpslista. Blev lite avis på deras kyl/frys. Dels är det så snyggt med rostfritt och så hade de en kran för vanligt vatten och en kran för kolsyrat vatten. Me like, me want. Kanske i en framtid någon gång när jag vunnit på lotto och vi har råd att göra om köket. Eller i alla fall när vi sparat ihop till ett nytt kök.

Vi kom hem samtidigt som A. Nu sitter de och äter middag, eller M äter middag. Jag har fortfarande en påse kvar att få i mig och sen är det ett par liter vatten till som gäller innan dagen är över. Funderar på om jag inte ska sätta mig på motionscykeln en veva också. Kan ju passa på när vi tittar på tv ikväll. 30 minuter är inte så lång tid, men oj vad stolt jag kommer att vara över mig själv! (om det nu blir av vill säga)

Allmäntillstånd: Bra, jag känner mig inte särskilt hungrig eller trött, men mina fingrar är som istappar och jag FRYSER!!!! Det är 20 grader varmt inomhus och jag fryser trots t-shirt och långärmat. Ska nog dra på mig en varmare tröja och dricka varmt vatten. Thé i all ära, men det är ju lite vätskedrivande också. Men varmt citronvatten tror jag är en höjdare som temperatur- booster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...