Sidor

2010-01-23

Dag 20: Pulka


Idag var vi hemma hos T och H och tvillingarna och åkte pulka. Vi började med att grilla korv ute (fast vi* åt den inne). Sen drog vi på oss alla vinterkläder och så ut i backen bakom deras hus. Den var ganska hög, med tanke på att M bara är 1. Men A drog upp pulkan medan jag stod nere i backen och tog emot. Svisch sa det och ner kom hon. När jag såg hennes ansiktsuttryck så tänkte jag först att hon log på grund av vinddraget. Men när jag kom fram till henne så hörde jag hur hon skrattade. Så vi drog upp henne och lät henne åka igen och igen. Vissa gånger skrattade hon så att hon nästan kiknade. Japp - pulka var en hit vill jag lova. Vi är bjuda på 4-års kalas hos tvillingarna i pulkabacken om en vecka. Om M bara visste vad det innebär så skulle hon längta hela veckan tror jag!

Att gå upp för backen dragandes på en pulka var inte det lättaste, men man förbränner säkert en hel del kalorier på det och sånt gillar ju jag J


*vi och vi, jag och H åt minsann inga korvar. Vi shakar ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...