Sidor

2010-01-09

Dag 6: lördag den 9 januari 2010


Första veckan är snart slut. Det har gått riktigt bra måste jag säga. Det enda jag kan säga som inte är så bra är att när jag inte får äta, så dippar mitt humör. Jag får kämpa på för att vara glad och trevlig. När vi är ute bland folk så är det inte så kämpigt, men jag får anstränga mig för att inte vara för gnällig på A. Känner att jag irriterar mig på småsaker, vilket ju inte är bra i det långa loppet. Men förhoppningsvis så blir det inte så illa eftersom jag är medveten om det och försöker skärpa mig.

Vi var på dop idag. Med tillhörande dopkaffe efteråt. Det här supermumsiga fikabordet tackade jag nej till.



Jag drack en slät kopp kaffe istället. På vägen hem erkände jag för A att det faktiskt är lättare att säga nej tack till allt, än att försöka välja en sak som jag får äta. Så det kanske får bli så i framtiden, att jag hoppar över helt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...