Sidor

2010-01-28

Dag 25: snö och ännu mera snö!


Jag fattar inte varför det behöver ösa ner sådant. Och inte kan jag ringa och klaga hos någon heller. Vädret styr vi ju inte över. Resultatet av gårdagens och nattens snöande ledde till att jag skottade i nära 2 timmar. Ja, de är ju så att eftersom jag är föräldraledig så är jag ju hemma om dagarna. Så då faller det liksom på min lott att skyffla bort det vita monstret. Jag hatar verkligen att skotta snö. Det finns inga ord för hur mycket jag ogillar att skotta. Det absolut värsta är att det numera är så mycket snö runt vår infart att jag inte har så mycket plats att lägga snön som jag skottar bort. Idag tittade jag på snön efter att jag skottat bort hälften, och blev nästan gråtfärdig. Jag var sekunder ifrån att gå in och boka en resa till något varmare ställe. Jag börjar ju inte jobba förrän vid påsk, så fram till dess skulle jag ju kunna vara borta.

Efter att jag skottat klart, var jag helt slut. Funderade ett tag på att avboka träningen i kväll, men så pratade jag med mamma och vi bestämde oss för att träna trots allt. Det är ju så, att det är segt att ta sig dig, men åh vad bra det känns efteråt. Så även idag.

Belöningen för ett gott dagsverke var ett bad, med en väldoftande oljebrus, som A gav mig i present förut. Inte illa det heller. I mitt gamla liv hade belöningen bestått av choklad. Gärna en hel 100 grammare. Nu blev det bad och en halvliter vatten istället. Minst lika bra, och jag saknar faktiskt inte chokladen. Inte för stunden i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...