Sidor

2010-01-16

Dag 13: Kökstjänst


För ett år sedan tillbringade jag en av de ensammaste nätterna i mitt liv i en sjukhussäng. Inlagd i väntan på igångsättning. Således ägnades hela denna dag i år till att förbereda 1-års kalas, genom att baka, baka och baka. Sen lagade jag lasagne åt resten av familjen. Mina föräldrar kom hem från en utlandsvistelse idag, så jag tyckte att det inte var med än rätt att de fick lite mat i sig när de kom hem.

Att baka bullar, kakor och tårta gjorde mig ingenting. Att laga lasagnen funkade också bra. Men sen var det jobbigt. När alla inklusive lilla M satt och mumsade lasagne och vitkålssallad då var jag bra sugen på att ta lite jag med. Lasagne i alla ära, men vitkålssallad skulle jag kunna leva på. Kanske inte är en så dum idé för framtiden. Vitkål är ju både mättande och nyttigt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...