Sidor

2010-01-19

Dag 16: Snö


Det funkar bra nu. Jag känner mig motiverad och peppad. Åt lunch med K idag, eller rättare sagt, hon åt lunch och jag matade M. Jag drack en kopp svart kaffe och två glas vatten. Men det funkade ju bra. Efter att vi ätit så uträttade jag en del ärenden. M behövde en ny mössa och jag köpte ett linne och strumpbyxor på Gina Tricot. Det fanns en del fina grejer på rean på KappAhl och en hel del fint nyinkommet till våren, men jag kan ju omöjligt veta vilken storlek jag hamnar på, så det är bara att avvakta lite med klädinköpen. Ett par pyjamasbyxor i 42/44 unnade jag mig i alla fall. Dels ska pyjamasbyxor vara lite stora och dels är det ingen som kommer att se mig i dem, förutom A, så det gör inget om de är lite säckiga. M fick en fin röd mössa som går ner över öronen. Vi har samma problem hon och jag. Mössor av modell toppluvor åker upp och lämnar öronen bara. Kallt blir det!

De föll snö igår kväll och i natt. Det finns få saker som jag ogillar så mycket som att skotta. Men eftersom det är jag som är hemma på dagarna, så faller det liksom på min lott att skotta bort eländet. Lite roligare blev det när jag upptäckte att snöskottning finns med som aktivitet på min Xtra-sida, där jag varje dag registrerar alla intag i mat och allt jag rör mig. Plötsligt fick snöskottningen lite mera funktion än att bara vara just skottning. Det gjorde mig glad. Lägger man sedan till 45 minuters promenad hem från stan så blir det inte så illa alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...