Sidor

2010-01-24

Dag 21: tre veckor!

Idag är det sista dagen på tredje veckan. Helt otroligt. Det går väldigt fort  när man ser det så här i backspegeln. Förhoppningsvis så känns de resterande veckorna lika bra. Måste erkänna att jag faktiskt glömde en påse igår. Vet inte riktigt hur det gick till. Vi klev ju upp ganska sent, och jag valde att inte shaka när vi var iväg och åkte pulka. När vi kom hem så tog jag shake nr 2 vid 4-5 tiden. Sen bara rann tiden iväg. När jag kom på att jag bara ätit två gånger var klockan tjugo i tolv, och bara tanken på att dricka något annat än vatten fick mig att må illa. Så jag valde att lägga mig ändå. Jag vet, det är urdumt att hoppa över något mål, när jag dessutom får i mig så lite så att det precis täcker dagsbehovet av vitaminer, mineraler, proteiner, kolhydrater, fett och vad det nu mer är som behövs för att överleva. Men nu är det som det är. En gång är ingen gång och jag överlever säkert utan några men, om det inte händer igen. Och det ska det inte göra! Det måste jag lova mig själv.

Idag spenderade jag dagen tillsammans med M hemma hos bästa Å och hennes tre barn och en kompis. 4 barn som låter som barn gör mest. M och jag är väl inte riktigt vana, så lite trötta i öronen var vi nog när vi kom hem. Det var så himla trevligt. Det borde vara alla förunnat att ha en bästa vän. Allt känns så naturligt och enkelt. Det behövs inte vara superstädat och fixat och 7 sorters kakor till kaffet eller så. Att bara vara tillsammans en dag. Underbart. Måste se till att vi kan göra om det. Det roligaste är att hennes yngsta bara är ½ år äldre än M, så de kommer att leka jättebra ihop om något år J.

Köpte Yogi-thé med chokladsmak idag. Enligt H skulle det vara så gott och smaka precis som varm choklad. Jag fick provsmaka en kopp lakritsthé av henne i går. Men inget av dem föll mig i smaken tyvärr. Så jag tror att jag lämnar över resten av förpackningen till H i morgon när vi har första gruppträffen.

Ser fram mot vägning i morgon. Det är ju spännande att se resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...